Betalend parkeren of een volledig parkeerverbod is aangewezen op de Tramstraat, welbepaald de strook tussen Willem Tell en de Herentalseweg! Sinds het einde van de 1ste fase van de heraanleg van het centrum worden deze 2 straten langs alle kanten overspoeld door verkeer dat de files in het centrum wil vermijden. Met de aanvang van het nieuw schooljaar én het afsluiten van het doorgaand verkeer op de Voortkapelse weg, is ook het parkeren van de auto's ook nog verschoven naar de Tramstraat, richting Herentalseweg en zien wij dagelijks zeer gevaarlijke toestanden voor fietsers en doorgaand verkeer dat uitwijkt op de stoep om mekaar te passeren. Hier is géén veiligere omgeving gemaakt voor de kinderen en hun ouders!!!
We krijgen geregeld meldingen van inwoners dat er op bepaalde plaatsen te snel gereden wordt. Heel wat gemeenten in Vlaanderen kiezen op bepaalde plaatsen voor een permanente zone 30. Waar zou jij dit voorstellen in Olen? Waar helemaal niet?
Herentalsweg - mits camerabewaking!
Verdergaand op de vorige vraag: waarom vind je de door jou voorgestelde zone 30 een goed idee?
Overbelasting van de straat omwille van de slechte doorgang van het verkeer in het centrum
De weginrichting en het wegbeeld helpen weggebruikers om zich correct in het verkeer te gedragen. Bv.: straten met wegversmallingen, hagen tussen rijweg en fietspad, bomen langs de rijweg... Welke goede voorbeelden in Olen ken jij?
Er kan nog veel verbeterd worden in Olen, bv naar voorbeeld van de Servaas Daemsstraat in Noorderwijk
Verdergaand op de vorige vraag: waarom zijn deze wegen een voorbeeld?
Een rijbaan, onderbroken door enkele parkeerplaatsen, geven bestuurders geen mogelijkheid tot sneller rijden dan toegelaten