Blauwe zone kan overdag. Tussen 17u en 6u in de ochtend moet het vrij parkeren zijn voor onze handel en horeca zaken. Betalend parkeren is voor mij geen optie binnen onze gemeente.
We krijgen geregeld meldingen van inwoners dat er op bepaalde plaatsen te snel gereden wordt. Heel wat gemeenten in Vlaanderen kiezen op bepaalde plaatsen voor een permanente zone 30. Waar zou jij dit voorstellen in Olen? Waar helemaal niet?
In de kernen van ons dorp zou zone 30 een oplossing bieden voor veiliger verkeer.
Verdergaand op de vorige vraag: waarom vind je de door jou voorgestelde zone 30 een goed idee?
Dat geeft een veiliger gevoel voor de fietsers en voetgangers. Deze zone 30 geldt dan ook voor snelle elektrische fietsen.
De weginrichting en het wegbeeld helpen weggebruikers om zich correct in het verkeer te gedragen. Bv.: straten met wegversmallingen, hagen tussen rijweg en fietspad, bomen langs de rijweg... Welke goede voorbeelden in Olen ken jij?
De gescheiden fietspaden in Buul en verder richting Olen centrum. Verder zullen in de toekomst ook de gescheiden fietspaden in Olen centrum hun nut bewijzen.
Verdergaand op de vorige vraag: waarom zijn deze wegen een voorbeeld?
Veilig fietsen is daar mogelijk.