We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram
Ontdek het thema

Jouw mening over parkeren en gemotoriseerd verkeer in Olen

1 uur lijkt me te krap.

We krijgen geregeld meldingen van inwoners dat er op bepaalde plaatsen te snel gereden wordt. Heel wat gemeenten in Vlaanderen kiezen op bepaalde plaatsen voor een permanente zone 30. Waar zou jij dit voorstellen in Olen? Waar helemaal niet?

In kernen en aan scholen

Verdergaand op de vorige vraag: waarom vind je de door jou voorgestelde zone 30 een goed idee?

Omwille van: de aangetoonde impact op strappers bij een aanrijding (bv. Remafstand), de leefomgeving en om bestuurders van gemotoriseerd verkeer het signaal te geven dat zij zich moeten aanpassen (we delen de straat met veel), omwille van het creëren van meer hoffelijkheid in het verkeer, ...

De weginrichting en het wegbeeld helpen weggebruikers om zich correct in het verkeer te gedragen. Bv.: straten met wegversmallingen, hagen tussen rijweg en fietspad, bomen langs de rijweg... Welke goede voorbeelden in Olen ken jij?

Schietboom, Gerheiden, Hoefsmidstraat, Larumseweg (in mindere mate wegens smalle fietspaden)

Verdergaand op de vorige vraag: waarom zijn deze wegen een voorbeeld?

Afgescheiden fietspad via beplanting, wegversmalling en geen rechte, open straat
0