Zone 30 tijdens de schooluren en schoolomgeving is natuurlijk prima, en moet gerespecteerd worden. In andere straten is dit de automobilisten pesten en is zone 50 prima. Als je achter een fietser rijdt en niet voorbij kunt moet je maar geduld hebben naar mijn mening. Maar constant 30 is voor niets goed… wekt alleen maar agressie op.
Verdergaand op de vorige vraag: waarom vind je de door jou voorgestelde zone 30 een goed idee?
Neen, geen goed idee. Alleen in de schoolomgeving een must.
De weginrichting en het wegbeeld helpen weggebruikers om zich correct in het verkeer te gedragen. Bv.: straten met wegversmallingen, hagen tussen rijweg en fietspad, bomen langs de rijweg... Welke goede voorbeelden in Olen ken jij?
De fiets o strade is een top idee geweest! Op plaatsen waardat er een haag staat… regelmatig snoeien, want fietstassen en fietsspiegels blijven haken bij het inhalen. Gisteren trouwens nog gevallen met het inhaken van de spiegel in de veel te hoge en dikke haag op de Lichtaartseweg richting Bobbejaanland. Spijtig genoeg is dit onder Geel en die reageren heel traag als het op veiligheid aankomt.
Verdergaand op de vorige vraag: waarom zijn deze wegen een voorbeeld?
Fiets o strade is breed genoeg voor alle fietsers en zwakke weggebruikers. Mooi initiatief! Nu op de Lichtaartseweg nog minder zwaar verkeer en dan kunnen we beter slapen zonder gebotter en massa’s lawaai van camions en snelheidsduivels.