We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram
Ontdek het thema

Jouw mening over parkeren en gemotoriseerd verkeer in Olen

Betalend parkeren is geen goed idee.

We krijgen geregeld meldingen van inwoners dat er op bepaalde plaatsen te snel gereden wordt. Heel wat gemeenten in Vlaanderen kiezen op bepaalde plaatsen voor een permanente zone 30. Waar zou jij dit voorstellen in Olen? Waar helemaal niet?

De 2 straatjes naast Dorpsplein Olen-Centrum (aan gemeentehuis en bibliotheek). Elders geen permanente zone 30 invoeren, want je staat in Olen-Dorp al constant in de file tijdens de spitsuren.

Verdergaand op de vorige vraag: waarom vind je de door jou voorgestelde zone 30 een goed idee?

Snelheidsduivels die die baantjes als filerat gebruiken geen kans geven hard te rijden.

De weginrichting en het wegbeeld helpen weggebruikers om zich correct in het verkeer te gedragen. Bv.: straten met wegversmallingen, hagen tussen rijweg en fietspad, bomen langs de rijweg... Welke goede voorbeelden in Olen ken jij?

Boerenkrijglaan

Verdergaand op de vorige vraag: waarom zijn deze wegen een voorbeeld?

Breed fietspad dat door een haag gescheiden is van de straat. Opgelet: afscheidende hagen/grassen mogen niet te hoog zijn, want bijvoorbeeld aan het kruispunt van de gewestweg met de Herentalseweg belemmeren die hoge grassen het zicht op het fietspad voor automobilisten komende van Herentals die rechts afslaan naar de Herentalseweg.
0