We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram
Ontdek het thema

Jouw mening over het fiets- en voetgangersbeleid in Olen

Dat er, al langer, oog is voor de staat en het onderhoud van fietspaden bv. Sneeuwvrij maken. Dat er bewust wordt gekozen voor het inzetten op fietsen (of strappen algemeen). Dat er fietsstraten ingevoerd worden.

Wat vind jij dat er beter kan aan het fietsbeleid in Olen?

De handhaving en controle in fietsstraten, oa de maximumsnelheid van 30km/u en het inhalen, mag extra gecontroleerd worden. Dat ook zo veel mogelijk beleidsmakers, mandatarissen, bekende Olenaars, leerkrachten, ... het goede voorbeeld stellen.

Het fietsen aantrekkelijker maken, kan op verschillende manieren. In Olen beschikt momenteel enkel O.-L.-V.-Olen over een aantal fietsstraten. Ze werden ingevoerd in functie van de scholen. Wat zou jij ervan vinden als er nog meer fietsstraten in onze gemeente zouden komen?

Ik ben voorstander maar als er na een redelijke tijd van gewenning en kennismaking met dit concept, ook controle is op de uitvoering.

Om van de ene Olense woonkern naar de andere te gaan, moet je de E313 of het Albertkanaal oversteken. Wat zou je ervan vinden mochten bepaalde bruggen of tunnels alleen voor niet-gemotoriseerd verkeer toegankelijk zijn?

Dat lijkt mij erg aangenaam maar een veilig afgescheiden fietspad is ook al heel OK!

Verdergaand op de vorige vraag: stel dat je akkoord bent om bepaalde bruggen alleen voor niet-gemotoriseerd verkeer toegankelijk te maken. Onder welke voorwaarden kan dat dan voor jou?

Dat het niet-gemotoriseeed verkeer geen grote omleiding of veel langere afstand te doen krijgt bij de voor hen veiligere route.
0