We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram
Ontdek het thema

Jouw mening over parkeren en gemotoriseerd verkeer in Olen

Ik kom zelden in Olen Centrum vermits het al een kluwen is rond mogelijkheid om te parkeren. Liever een gratis parking aan de rand

We krijgen geregeld meldingen van inwoners dat er op bepaalde plaatsen te snel gereden wordt. Heel wat gemeenten in Vlaanderen kiezen op bepaalde plaatsen voor een permanente zone 30. Waar zou jij dit voorstellen in Olen? Waar helemaal niet?

In de dorpskernen zou dit mogen ingepland worden. Niet alleen tijdens de schooldagen, maar altijd. (zoals in Kasterlee bijvoorbeeld) Een eenduidige aanpak maakt de aanvaarding van dergelijke aanpassing beter naleefbaar.

Verdergaand op de vorige vraag: waarom vind je de door jou voorgestelde zone 30 een goed idee?

Uniformiteit is belangrijk voor de automobilist. Dus met duidelijke aanduiding van de zone 30 in de dorpskernen. (zoals omliggende gemeentes al doen trouwens)

De weginrichting en het wegbeeld helpen weggebruikers om zich correct in het verkeer te gedragen. Bv.: straten met wegversmallingen, hagen tussen rijweg en fietspad, bomen langs de rijweg... Welke goede voorbeelden in Olen ken jij?

Duidelijke scheiding tussen fietspad en rijweg is uiteraard aangewezen, zoals bijvoorbeeld aan de vrije basisschool in St Jozef Olen. Zeker als er in 2 richtingen mag gefietst worden moet dit nog duidelijker voor de automobilist zichtbaar zijn.

Verdergaand op de vorige vraag: waarom zijn deze wegen een voorbeeld?

Verhoging van de veiligheid en zichtbaarheid.
0